LPG® -terapia

LPG-terapia on alipaineella tapahtuvaa imurullaushierontaa. Sitä voidaan käyttää sekä pehmytkudosterapiassa että esteettisissä vartalohoidoissa. LPG-terapia kiihdyttää kudoksen verenkiertoa, nestekiertoa, aineenvaihduntaa sekä samalla muokkaa sidekudosta. LPG-terapia elvyttää myös rasvasolukon aineenvaihduntaa ja edistää kuona-aineiden poistumista elimistöstä.

LPG osana fysioterapiaa

LPG-hoidot sopivat erinomaisesti urheilijoille ja kuntoilijoille niin ennalta ehkäisyyn, palautumiseen kuin jo syntyneiden vammojen hoitoon. LPG-terapian ansiosta lihakset palautuvat nopeammin rasituksesta ja mahdollistavat tehokkaamman harjoittelun. LPG:llä saadaan hyvä hoitotulos nopeasti esimerkiksi lihaskrampeissa, revähdyksissä ja jännetulehduksissa. Revähdysvamma voi parantua oireettomaksi jopa viikossa LPG-terapian avulla
Arpihoidoissa LPG:llä on saavutettu erinomaisia tuloksia. Se tehoaa tuoreiden arpien lisäksi myös vanhoihin kiristäviin arpiin. Arpia hoidettaessa arpi ja arpea ympäröivä kudos tasoittuu ja pehmenee, jolloin arven kiristävä tunne ja mahdollinen kosketusarkuus vähenevät. Kudoksen liikkuvuus lisääntyy ja kipu lievittyy. Myös arven ulkonäkö paranee. Sitä voidaan käyttää esimerkiksi leikkaus- ja palovamma-arpien hoidossa.
LPG-terapiaa voidaan käyttää osana fysioterapiaa esimerkiksi leikkauksen jäkeisessä kuntoutuksessa. LPG-hoidolla voidaan vähentää turvotusta, jolloin usein myös kipu vähenee ja liikkuvuus lisääntyy. Hoidettavan alueen verenkierto ja nestekierto lisääntyvät, joilloin kudoksen paraneminen nopeutuu. LPG-hoidolla on saatu erinomaisia tuloksia esimerkiksi akillesjänteen ja kantaluukalvon kiputiloissa.